ပင္လယ္ျပင္မွ သဲမ်ားကို သယ္ေဆာင္လာၿပီး Toung Young ထုတ္ေယာင္းၿမိဳ႕သို႔ ခုတ္ေမာင္းလာစဥ္ ႏိုင္ငံ့ေတာင္ဘက္ Busan ဘူဆန္ၿမိဳ႕မွ ၆ မိုင္ခန္႔အကြာတြင္ နစ္ျမဳပ္ျခင္းျဖစ္ရာ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသား ၈ ဦးႏွင့္အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ကိုေက်ာ္လင္းထိုက္ (၂၄ ႏွစ္) ႏွင့္ ကိုေဇာ္ေအာင္ (၃ဝ ႏွစ္) တို႔ပါ ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း ကိုရီးယားႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းဌာနမ်ားက ယေန႔ ထုတ္ျပန္ေၾကညာသည္။
“သတင္းစာေတြ၊ တီဗီေတြမွာ ပါတယ္။ ဒီသေဘၤာ နစ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း ၄ မီတာေက်ာ္ျမင့္တဲ့ လိႈင္းေတြေၾကာင့္ ရွာရတာ ခက္ေနတယ္။ ေနာက္ထပ္ ရဟတ္ယာဥ္ ၃ စီးနဲ႔လည္း ရွာေဖြဖို႔ လုပ္ေနၾကတယ္လို႔ သတင္းေတြမွာ ပါတယ္” ဟု အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ (လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ၊ ကိုရီးယားဌာနခဲြ) တဲြဖက္အတြင္းေရးမႉး ကိုေဇာ္မိုးေအာင္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
[ ဆက္လက္ဖတ္ရွဳ႔ပါရန္ +/- ]
အခင္းျဖစ္ပြားၿပီးခ်င္း ဘူဆန္ႏွင့္ ထုန္ေယာင္းၿမိဳ႕ ကမ္းေျခေစာင့္ ရဲမ်ားက ကယ္ဆယ္ေရး သေဘၤာ ၆ စီးျဖင့္ နစ္ျမဳပ္သည့္ေနရာမွ ၅ မိုင္ ဝန္းက်င္အတြင္း ညလံုးေပါက္ လိုက္လံရွာေဖြေသာ္လည္း အစအနပင္ မေတြ႔ရဘဲ ျဖစ္ေနသည္။
ဆန္းဘုန္း သေဘၤာမ်ားမွာ ေတာင္ကိုရီးယား ျပည္တြင္း၌ သဲတင္ေဆာင္ရာတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ ကမ္း႐ိုးတမ္းသြား သေဘၤာမ်ား ျဖစ္သည္။
အလားတူ ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ Sang Thai Shipping ကုမၸဏီပိုင္ Sea Angel သစ္လံုးတင္ သေဘၤာသည္ မေလးရွားမွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔အသြား ထိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံ Yunlin ယြန္လင္ျပည္နယ္၊ Mailaio မိုင္လာအိုၿမိဳ႕မွ ကီလိုမီတာ ၄ဝ အကြာရွိ ထိုင္ဝမ္ေရလက္ၾကားတြင္ လႈိင္းေလျပင္းထန္သျဖင့္ ယခုလ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ရာ ျမန္မာ ၁ ဦး ေသဆံုးၿပီး၊ ၁ ဦးမွာ ဆက္လက္ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္။
နစ္ျမဳပ္သြားသည့္ သေဘၤာတြင္ ထုိင္းသေဘၤာသား အမ်ားစုပါဝင္ၿပီး ျမန္မာ ၂ ဦးအျပင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသား ၂ ဦးႏွင့္ စုစုေပါင္း ၁၉ ဦး လိုက္ပါသြားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ေပ်ာ္မ်ားသမဂၢ ဥကၠ႒ ဦးသူရက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ ၎တို႔အနက္ ၉ ဦးမွာ ယခုအခ်ိန္ထိ ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲျဖစ္သည္။
“ျမန္မာတေယာက္အေလာင္းေတာ့ ဆယ္ရတယ္။ အသက္ရွင္လ်က္ ၉ ေယာက္ ရတယ္။ ၉ ေယာက္က ေပ်ာက္ေနတုန္း။ ေပ်ာက္ေနတဲ့အထဲမွာ က်န္ျမန္မာတေယာက္ ပါတယ္။ အခုေတြ႔တဲ့ ျမန္မာ အေလာင္းကေတာ့ အလုပ္သင္ သေဘၤာသားအေလာင္း။ ေပ်ာက္ေနတာက သေဘၤာကုန္းပတ္ ဒုတိယအရာရွိ ကိုလူေမာ္လို႔ ၾကားပါတယ္” ဟု ဦးသူရက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ေပ်ာ္မ်ားသမဂၢကုိ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္အတြင္း စတင္ ဖဲြ႔စည္းခဲ့သည္။ သမဂၢထဲတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ ျမန္မာသေဘၤာမ်ား ပါဝင္ၿပီး၊ အဖဲြ႔ဝင္မ်ား၏ အခက္အခဲကို ကူညီလ်က္ရွိသည္။
၎သမဂၢကို ႏိုင္ငံတကာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းအဖဲြ႔အစည္းတခုျဖစ္သည့္ International Transports Workers' Federation (ITF) က ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ITF သည္ ႏုိင္ငံတကာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အလုပ္သမားသမဂၢမ်ား အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၄၈ ႏုိင္ငံမွ အဖဲြ႔အစည္းေပါင္း ၆၅၄ ဖဲြ႔ ပါဝင္ေနသည္။ (မဇၥ်ိမ)
No comments:
Post a Comment